آخرین اخبار

یک خط تلفن ثابت، پاداش قهرمانی استقلال در آسیا!

بعد از قهرمانی استقلال در جام باشگاه آسیا به تمام اعضای این تیم یک خط تلفن ثابت اهدا شد.

اشتراک گذاری
08 مرداد 1402
کد مطلب : 6487

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، استقلالی‌ها در مرداد ماه سال ۱۳۷۰ با پیروزی مقابل نماینده چین قهرمان جام باشگاهی آسیا شدند و در بازگشت مورد استقبال باشکوه هواداران خود در فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفتند.

جالب است بدانید که پاداش قهرمانی استقلال در آسیا فقط یک خط تلفن ثابت بود که به تک تک بازیکنان اصلی و ذخیره این تیم اهدا شد. آن زمان خبری از آپشن‌های آنچنانی و سکه و زیرمیزی نبود و قرارداد بازیکنان هم اصلاً قابل مقایسه با قرارداد بازیکنان فعلی نبود.

جالب اینکه مسابقات جام باشگاهی آسیا به صورت متمرکز در کشور بنگلادش انجام شد که اصلاً امکانات مناسبی نداشت تیم محمدان بنگلادش هم که میزبان مسابقات بود، توسط مرحوم ناصر حجازی هدایت می‌شد و استقلال در مرحله گروهی با این تیم تساوی یک بر یک رسید؛ البته بعدها حرف و حدیث‌هایی در مورد این دیدار مطرح شد که هیچ کدام قابل اثبات نیست.

استقلال که در مرحله مقدماتی از سد تیم السد قطر گذشته بود، در مرحله گروهی مقابل نمایندگان کره شمالی و تایلند به برتری رسید و در نیمه نهایی هم نماینده اندونزی را شکست داد.

شاگردان منصور پورحیدری در فینال با دو گل رضا حسن‌زاده و صمد مرفاوی و با نتیجه ۲ بر یک لیائونینگ چین را شکست دادند و برای دومین و آخرین بار قهرمان آسیا شدند.

استقلال همچنان با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم ایران در آسیا محسوب می‌شود. تیمی که البته دو سال است از حضور در این مسابقات محروم است!

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یازده =